16 ביולי 2013

מדריך תמונה - Dim Hope - הוספת דרמה לתמונה

בטח עניין אותכם איך עשיתי את התמונה האחרונה - "Dim Hope", או אפילו סתם מתוך סקרנות, או מכל סיבה מוזרה שיכולה לעלות.
אז הרשו לי לגלות - זה ממש פשוט. העריכה הזו לא מורכבת ועיקרה זה תרגול תאורה שכל אחד יכול לבצע בבית (עם פלאש או מנורה). מה שמוסיף לתמונה זה האפקטים, אבל העיקר זה הצילום עצמו.
לתמונת המקור - 
 
* לחצו על התמונות להגדלה!
 
זה מתחיל ברעיון, כמו תמיד, ככה שאחרי כ 150 תמונות שצילמתי את הדוגמן המשעמם הזה, החלטתי לנסות משהו עם קצת יותר עניין וסיפור. עלה הרעיון של משהו עם תקווה שדוהה.
אז מה שאני צריך זה תאורה עליונה - גורם שכבר נותן תחושה "מבורכת"/ "קדושה"/ "תקווה", ככה מקבלים את ה"ניצוץ בעיניים". ככה אני צריך לצלם מגובה העיניים, אפילו קצת מתחת.
 
ככה העמדת התאורה נראתה -
 
פלאש עם מטרייה רפלקטיבית (מטרה לבנה שהקצה השני שלה אטום בצבע שחור), כדי למקד את מקור האור (שלא יתפזר יותר מדיי) וליצור צללים לא נוקשים מדיי על הפנים. את המטרייה עם הפלאש שמתי במקום גבוה, על המיטה שלי, מטעמי נוחות ומקום, בעיקר מקום.
 
כיוונתי את המצלמה לנתוני הצילום הבאים -
במצלמה - 
* מהירות צילום של 1/250 - המקסימום שניתן לצלם לסנכרון עם הפלאש (גם כדי לבטל כל תאורה סביבתית מהבית, כלומר - בצילום בלי פלאש התמונה שחורה).
* צמצם f/6.3 - לתמונה חדה לפי הטעם, גם ניגודיות מסוימת לתמונה.
* ISO 200 - העלאתי בהדרגה כי רציתי להעלות את הבהירות הכללית לתמונה, אחרי שצמצם ב 6.3 החשיך את התמונה מדיי.
* מרחק מוקד 35מ"מ - זה מרחק המרחק שהיה לי נוח ללחוץ על השלט הרחוק במצלמה ושייתן לי תמונת פנים דיי קרובה, עם אפשרות לחיתוך קטן אם צריך.
 
בפלאש -
פלאש במצב ידני, מכוון ל 1/2 עוצמה, אחרי שראיתי ש 1/4 עוצמה נותן תמונה כהה מדיי.
 
 
אחרי הצילום עצמו, מתחילים במשחקים.
אני שם תמונה אחת שמכילה את כל ההסברים ועליה אפרט.
 
ככה בדוגמא "A" זה מה שמקבלים בסוף. מצילום תאורה נקי, לתמונה עם יותר דרמה.
 
תמונה "B" כבר מראה את כל המרכיבים - איך נראה אזור הצילום, את התמונה שצילמתי במקור ואת תמונת השמיים שבה השתמשתי לתמונה הסופית.
 
שלבי העיבוד -
1. תמונת המקור.
2. חיתוך הרקע ובידוד הנושא (חיתוכים זה נושא מורחב בפני עצמו יש כמה שיטות לכך, כאן ספציפית השתמשתי בכלי "Magnetic Lasso Tool"  שנותן חיתוך מהיר מאוד לנושא אבל מצריך תיקונים פה ושם אחר כך, יחד עם מסכה, ככה שנוח לתקן אזורים שרוצים לתקן ).
3. הוספת תמונת השמיים והוספת גוונים חמים יותר לפנים (בהתחלה רציתי תמונה עם גוונים חומים - קצת Levels, ניגודיות וקצת Color Balance לחימום הגוונים).
4. הוספת שכבות צבעים לרקע - של צבע חום אחיד בשקיפות Soft Light, יחד עם קצת שינויי גוונים ב Color Balance, לפי הטעם לקבל הצבע הרצוי. אחר כך גם הוספת שכבת השחרת פינות, שזו שכבה של מברשת שחורה פשוטה במקומות שרוצים להחשיך, בשקיפות של 15% Soft Light. עדיין בנושא הכהיית הרקע - היה שימוש בכלי Burn כדי להכהות חלקים מסוימים יותר בצורה ממוקדת, מה שמוסיף הרבה דרמה לרקע. לסיום - נגיעה של Curves לתוספת ניגודיות כללית.
 
5 + 6. מתחיל לעבוד על הדמות עצמה - שינוי הצבע לחולצה (בעזרת שכבת צבע עם מסכה רק על החולצה), הוספת ניגודיות כללית עם Levels ו Curves, תוספת גוון חם עם שכבות צבע Color Fill לפי הטעם (אצלי שכבה אחת הייתה בשקיפות Color 10%, והשניה Soft Light 40%).
 
7. יאללה להתפרע!
עריכה מאסיבית יותר על המצולם - המון המון Burn/ Dodge, בעיקר - הבלטות הצללים, הבהרת העיניים, הדגשות כלליות של האזורים הבהירים והכהים. כל זה נותן יותר דרמה ויוצר יותר עניין בסופו של דבר.
במקביל - שינוי גוון הרקע מחום לכחול. אחרי ששיחקתי גם עם הגוונים ב Color Balance ראיתי שהכחול הכי מתאים ומשתלב יותר טוב עם החולצה, אז המשכתי עם זה.
יש כאן שתי שכבות Color Balance שמכילות את הגוון על הרקע והדמות ביחד, שיניתי את הגוונים לפי מה שנראה לי, לכן זה משתנה לכל אחד. אם תרצו בכל זאת, הנה ההגדרות של השכבות.
 
* שכבת Levels לעוד ניגודיות, ו Vibrance כדי להדגיש את הגוונים יותר.
 
8. השלב האחרון והכי משמעותי בשבילי,
לסגנון הזה אני אוהב תמונות בלי הרבה צבעים חיים, מוסיף משהו מיוחד לתמונה, ככה בעצם הורדתי את רוויית הצבעים ב 30-, אחר כך הכהיתי סלקטיבית את כל התמונה בקצת והוספתי שכבת ניגודיות.
 
יש עוד שלב שמכיל קסם מיוחד, שכבת Lighting Effects שאחרי כל מה שעשינו, נותנת אווירה נוספת מיוחדת לכל התמונה.
נכנסים בתפריטים לפי הדרך הזו -
 
מכאן זה לפי הטעם שלכם. ככל ש"תקרבו" את מקור האור לתמונה, ככה התאורה תהיה יותר קונטרסטית.
כדי לקבל יותר שליטה על האפקט שכפלתי קודם את שכבת התמונה ועליה הוספתי את האפקט הזה, ככה שאם ארצה להוריד בחוזק שלו, אוכל בפשטות להוריד את שקיפות השכבה.
אחרי זה אפשר להוסיף ניגודיות ב Levels או Curves לפי הטעם, להוריד רוויה עוד אם צריך/ רוצים, להקטין, לחדד מעט ולשמור.
דוגמא ל"לפני ואחרי" האפקט של ה "Lighting Effects" -
 
 
 
זו התוצאה בסוף, כמו שכבר ראיתם -
 
(לחיצה על התמונה לרשומת המקור)
 
בתכלס לא הרבה עבודה, יש הרבה התרברבות עם שכבות צבעים, אבל ככה זה שרוצים גוונים מסוימים.
מקווה שנהניתם ושעזר לכם, או סתם היה נחמד לקרוא ;)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה